Strawberry Shortcake in a Glass ~ Sobremesa de Morango na Taça

Photo by Priscillakittycat

I’m finally getting around to writing and posting new recipes that have accumulated over several months.  The summer’s routine is nice because we have a flex schedule (Mondays off); I have an extra day to write, paint, photograph, go to yoga class…or just veg out.  The veg out part doesn’t really happen because there is always something to do or create.

This dessert came from a birthday idea at work.  Before our boss’s birthday she was asked what type of dessert she would love to have on her birthday.  Her answer was:  Strawberries, Pound Cake and Whipped Cream.  I love people who are easy to please.  For her birthday we layered a large serving plate with Sara Lee pound cake, then added sliced strawberries that had been sprinkled with sugar and left in a bowl for 10 minutes.  Last, we slathered on the Cool Whip, whipped cream.  Our boss was so grateful for this delightful creation.

Although Cool Whip might taste good, I’m afraid to read the list of ingredients.  Something tells me it’s not that healthy.  So for the individual strawberry shortcakes you see in the glasses, I made the whipped cream.  A lot less sugar and most likely more healthy.  This is a dessert that will impress people because it looks pretty and tastes quite good.


Finalmente estou tendo tempo para postar as receitas que vem acumulando.  Durante o verão trabalhamos horas extra durante quatro dias e temos folga no quinto dia.  O meu quinto dia é segunda feira.  Te sendo bom porque tenho mais tempo para pintar, ir na aula de yoga, tirar fotografias, cozinhar, etc…

A ideia para esta sobremesa veio quando perguntamos para a nossa chefa o que ela gostaria de ter de sobremesa no dia do aniversário.  Ela disse:  morangos, bolo Sara Lee e chantilly.  Gosto de pessoas que são faceis de agradar.  No dia do aniversário forramos uma travessa com fatias do bolo e cubrimos com os pedaços de morangos que foram polvilhados com um pouqinho de açucar e reservados durante 10 minutos.  Por ultimo espalhamos os chantilly. Recomendo esta sobremesas para jantares em casa ou festinhas de criança porque é fácil fazer e todo mundo gosta.  Na foto você vê a versão individual que fiz em casa.  Ao inves de usar chantilly comprado, eu preparei o chantilly.  Assim é mais saudável.

 

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Smoothie Routine ~ Rotina de Smoothie

Photo by Priscillakittycat

The routine I have for Saturdays is so nice.  I wake up early and feed the family (a slew of cats, a rabbit and birds). Then I prepare a light breakfast that includes a smoothie made of whatever happens to be in the fridge, toast, some yogurt and a hard-boiled egg.  About an hour later I’m headed to yoga class.  I like the 9:00 a.m. class the most because that’s when Maria teaches.  Maria is the best yoga instructor ever.  After yoga I come home and eat some more.  Yes, lot’s of calories are burned during yoga.  After a satisfying brunch I shower and put on something comfy.  Then, despite my true desire to sit at the painting station and start a new project, I begin to feel very relaxed…and sleepy.  I’m on the couch now, with Batgirl (the cat) beside me.  Time for a nap.

You can make a smoothie with almost any fruit or vegetable.  I like to use bananas, celery, cucumbers, carrots, papaya, ginger, blueberries, strawberries, peaches, pears, apples, mint, cilantro, parsley, and fresh squeezed lemon or orange juice.  Really- you can use any combination of these and your smoothie will be great.  Just remember to add water or some sort of liquid to the Magic Bullet or your smoothie will be too think to drink.


Adoro a rotina do sabado.  Acordo cêdo e dou comida para a tropa de gatos, um coelho e três passarinhos.  Depois tomo um café da manha lite:  ovo cozido, smoothie, pão torrado e iogurte. Uma hora depois vou para o studio de yoga.  A professora da aula das 9, Maria, é a melhor de todas. Só falho a aula do sabado quando viajo.  Depois da aula volto para a casa e como mais…um brunch.  A yoga quiema muitas calorias.  Tomo um banho.  E junto a gatinha “Batgirl” caio naquele sono profundo.

O smoothie pode ser feito com qualquer fruta ou verdura. Eu uso o que tiver na geladeira:  aipo, mamão, pepino, cenoura, manjericão, banana, gengibre, maçã, pêra, coentro, e hortelã, morango, limão espremido ou suco de laranja.

Summer Ceviche ~ Ceviche de Verão

Photos and Recipe by PriscillaKittycat

The game is on and I want Juventus to win.  It’s too bad they’re losing 3-1 with about 17 minutes left in the UEFA Champions League Match.  I’m biting the nails on my left hand so this post is taking longer than usual to write.

On to today’s story:  For every type of fish my brothers bring back from our trips to Key Largo, there is a recipe that goes with it.  Over the weekend they caught Tuna, Yellowtail and Mahi Mahi.  The Tuna became Sashimi.  It tastes great seared, too.  The Mahi Mahi made for a great Brazilian-style fish and shrimp stew.  The Yellowtail became Ceviche.  You can also grill it or fry it.  Below is the list of ingredients I use for the ceviche.

A bag of juicy limes, squeezed for juice*
Yellowtail filets, bloodlines and bones removed
Turmeric
Juice from 1/2 an orange (use a whole orange if you make a big batch)
Tabasco sauce
Low Sodium Soy Sauce
Salt
Cilantro, chopped
Red onions, thinly sliced and chopped

Cut the Yellowtail into small cubes and place in a glass bowl.  Pour the lime juice over the fish.  Use enough lime juice to cover the fish and about 1/4 inch above it.  Stir for a a bit.  Let the mixture sit and “cook” for about 20 minutes.  The fish will be a chalky white when ready.

Add the remaining ingredients and serve.  You can also cover the bowl with plastic wrap and refrigerate until ready to serve.  Ceviche tastes better the next day, after it absorbs the spices and seasonings.  It will stay fresh for up to 5 days.

*The lime juice should be freshly squeezed, not bottled.


Estou roendo as unhas da mão esquerda e torçendo para o Juventus enquanto escrevo aqui no blog.  Mas tá ruím pro lado do Juventus neste campeonato da UEFA.  Faltam 17 minutos para acabar o jogo e eles estão perdendo de 3 a 1.

Vamos falar de peixe.  Os meus irmãos tem ido pescar muito durante este verão.  Pra cada tipo de peixe que pescam, tenho uma receita boa.  O atúm vira sashimi ou também pode ser salteado.  O Mahi-Mahi fica uma delicia na moqueca de peixe com camarão, grelhado ou frito. E o peixe que dá um bom ceviche chama Yellowtail.  O Yellowtail também pode ser grelhado ou frito.  Segue a lista de ingredientes que uso para fazer o ceviche “10”.

Um saco de limão espremido
Filets de Yellowtail com as linhas de sangue e as espinhas removidas
Curcuma
Suco de meia laranja (use uma laranja enteira se for fazer maior quantidade)
Molho Tabasco
Soyu lite
Sal
Coentro picado
Cebola vermelha, fatias finas picadas

Corte o Yellowtail em cubos pequenos e coloque numa tigela de vidro.  Despeje o suco de limão por cima até cubrir o peixe.  Misture e deixe o peixe “cozinhar” no suco durante 20 minutos, dentro ou fora da geladeira.  O peixe cozido fica branco igual gis. Adicione os outros ingredientes a gosto e sirva.  O ceviche fica melhor se ficar na geladeira durante 24 horas para pegar o gosto dos temperos.

*Use o suco de limão fresco, não de garrafa.